Rozkład dnia
6.00 - 8.30
Schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne, wynikające z własnej aktywności i potrzeby dziecka, zabawy inspirowane przez nauczyciela. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacje umiejętności dzieci.
8.30 - 9.00
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Czynności samoobsługowe i higieniczno – porządkowe, dyżury (nakrywanie do stołu), przygotowanie do śniadania.
9.00 - 9.30
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Śniadanie.
9.30 - 11.40
Aktywność zbiorowa (w grupach, indywidualna), inspirowana przez nauczyciela (w budynku i poza nim). Edukacja dla zdrowia: aktywność ruchowa, sztuka, obserwacje, zajęcia ekologiczno- przyrodnicze, spacery, wycieczki itp. zabawy integrujące grupę. Projektowanie działań dzieci przez nauczyciela, zgodnie z podstawą programową oraz przygotowanie ich do posługiwania się językiem obcym, nowożytnym. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka.
11.40 - 12.00
Czynności samoobsługowe i higieniczno – porządkowe, dyżury (nakrywanie do stołu), przygotowanie do obiadu.
12.00 - 12.30
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Obiad.
12.30 - 13.00
(14.20 w grupie I – odpoczynek na leżakach) relaksacja, słuchanie muzyki, bajki.
13.00 - 14.10
Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, twórcza aktywność ruchowa: spacery, zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze.
Praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz dziećmi zdolnymi. Kontynuowanie rozpoczętych wcześniej działań – zgodni z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dziecka. Ponadto zajęcia dodatkowe wg harmonogramu zajęć dodatkowych.
14.10 - 14.30
Czynności samoobsługowe i higieniczno – porządkowe, dyżury (nakrywanie do stołu), przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 15.00
Wdrażanie do opanowania umiejętności kulturalnego jedzenia. Podwieczorek.
15.00 - 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie bajek. Zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.
Realizacja godzin podstawy programowej (bezpłatnej opieki), wychowania i nauczania odbywa się w godzinach 8:00 – 13:00.